Wednesday, June 15, 2011

apa yang aku lihat, baru sedar...

dulu aku selalu menidakkan kebolehan golongan ini bila ke dapur..tapi sejak dua tiga tahun ni aku perhatikan..sekarang aku akuilah kebolehan golongan ni..ape erk golongan tu..ce teka ce teka...=p

apa lagi..golongan kaum adam la..post ni bukanlah bertujuan aku nak menjatuhkan kaum sendiri bahkan tidak terniat langsung untuk menidakkan kebolehan kaum hawa ke dapur..tapi apa yang aku perhatikan..kaum adam masak memang sedap..malah setanding kaum hawa..

kalau yang berstatus sudah berumah tangga itu tidak lah aku hairan melihatnya..ini yang buatkan aku kagum terpegun terpesona adalah bila mana golongan yang hampir sebaya masak secara banyak..bila didapur semua kaum adam..malu sungguh rasanya bila khidmat diperlukan hanyalah untuk membuat persiapan seperti mengupas bawang, potong sayur bagai..

bukan tidak mahu mencuba..tapi belum sampai lagi masa untuk menonjolkan diri..mane taknya..nak masak untuk bepuluh puluh perut..kang hangus tawar masin hangit bagai nak cover macamana..?kalau masak sendiri sendiri boleh la..=p

kagum sungguh la dengan mereka ni..walaupun cara diorang masak macam tak masuk akal..pelik pelik..menjadi juga..isk3..

tergugatnya rasa bila rasa masakan diorang..hai..bilalah aku nak pandai masak seprofesional mereka..

bak kata ain..
"dulu dengan bangganya aku buat statement, lelaki tak boleh hidup tanpa perempuan..tapi sekarang..aku rasa perempuan tak boleh hidup tanpa lelaki.."
macam macam.. :)

-cuba membahagiakan diri dengan program program kemasyarakatan-

5 comments:

Yana said...

dibelakang seorang lelaki itu masih ada seorang wanita yg membangunkannya ecah!!

aku percaya statement yg aku bg ni. haha :D

aisYahzaCk said...

;)

NuSaNa NoSa 91 said...

lelaki klu masuk dapur, mmg dasyat.. mskn diorg lg best~~ ^_^

Dinie Asyraf said...

contohnya mcm ak...wakakaka

aisYahzaCk said...

nusana : yup2..tapi still tak boleh lawan lagi la gurls masak..=)

dinie : meh bg aku rasa masakan ko baru boleh declare..=)