Saturday, July 30, 2011

seaskar mana pun kami, kami tetap seorang perempuan..

assalamualaikum peeps..
orite entry sebelum ni aku ada mention kan nak cerita disebalik dua gambar ni.. here we go.. :)


okay..gambar ni memang melambangkan muka happy kami la kan..aku admit la..that so sweet bila semua guys ask us untuk naik rakit tu..katanya untuk menguji kekukuhan..sekali bila semua dah naik..ha..hamek kau..dorang pakat simbah air baikk punya..jeles punya pasal kan sebab kami ditempatkan rumah mak angkat dan tidak basah sedangkan mereka dok umah sewa yang dimuatkan seramai 20++ orang dalam satu rumah dan seharian berada di sungai bagi menyetelkan hal rakit yang mengecewakan...by the way semua happy belaka lah..


gambar ini pula jelas menunjukkan muka muka excited+gembira nak berakit..just tunggu masa je..

nak dijadikan cerita, terbentuk lah satu drama disebalik ujian kekukuhan rakit tersebut..ternyata rakit yang kami tempah amat mengecewakan..bila dengar semua tu..ade yang menyuarakan untuk mengurangkan strength dan amatlah gembira bila strength yang awal awal lagi ditolak adalah us..perempuan..

ktorang try to help our guys tolak rakit sebab tahu ktorang tak banyak sumbangan..tapi bila aku tengah menolak rakit dan terdengar statement perempuan tak payah naik rakit..terus aku blah dari sungai tu..control emosi la konon kan lari jauh jauh tak nak kasi orang nampak walhal dah start banjir..

aku ingatkan aku je yang dengar statement tu..rupa rupanya ade salah seorang di antara kami pun dengar juga..die terus mencarut..aku time tu yang tengah control banjir terkejut juga lah bila dia mencarut..kawan aku tu memang penyabar gila..aku tak pernah nampak dia marah..tapi kalau dah start mencarut tu..aku tahu dia betul betul marah...

time ni kitorang dah blah dari sungai..bawa hati..see my eyes..bengkak bagai..try senyum gak..semuanya kerana kamera..hahaha

mana taknya..kami try ikhlaskan hati join program ni walaupun pada mulanya atas kehendak perkhidmatan..okay yang tu boleh terima lah walaupun blank blank je join kan tak tahu mende..kami gak datang awal join gerak kerja lagi..then bila nak kurangkan strength, kami pula yang nak di singkirkan..haha..bajet AF je kan.. bukannya apa..bila ada yang baru datang best best je boleh naik..tak tahu kami ikhtiar hidup macamana..dah lah dijanjikan kami akan berakit..sekali last minit boleh cancel macam tu je..and im said..
'apekah??'
apa lagi..kitorang decide balik utm la..dah tu pejadahnya stay kalau tujuan asal kami adalah untuk berakit..memang sedih+sakit hati la kan..pastu semua nak plan pergi rantau panjang la bagai..nak pujuk hati la katakan...

kitorang memang unite.. :)

hengat sesenang buang sesenang je ke nak amik balik..kami tahu guys deserve naik rakit..but please consider us yang dah diberikan harapan dan impian..haha..<--ayat tak boleh blah..

disebabkan semua bawa hati..kitorang sempat la singgah umah mak cik buat asam keping tu..nice!

dah dipujuk bagai..okay la..kitorang patah balik walaupun aku dengan ain memang lah sangat tidak bersetuju time tu untuk patah balik..aku boleh patah balik pun mengenangkan ada seorang tu yang sangat bertungkus lumus handle this program..kesian kat dia jugaklah..terima carutan dari aku..haha..ampun ampun..tak sengaja..memang time tu aku sangat marah sampai tak boleh cakap sikit pun..cakap je banjir..mak aih...lemahnya alahai hati ni...

memang balik tu muncung je la muka..sampai boleh sangkut hanger...hahaha..time tu kami diberitahu yang kami boleh turut sama naik rakit..walaupun mood still marah sampaikan aku ignore je apa yang mereka kata..dalam hati tu hanya Allah je tahu aku bersyukur sesangat.. :)

mood aku terus berubah bila aku dengar guys kami start buat rakit so that semua akan merasa naik rakit..thats so sweet..terharu tu.. :)

bila aku kenang kenang balik..kelakar juga la bila ladies merajuk dengan guys secara berjemaah..kami tahu penerimaan korang kami as palapes..but the truth is..seaskar mana pun kami..kami tetap seorang perempuan..muka je ganas..walhal hati kami tisu..hahaha

aku memang sayang skuad aku..bila time time camni kami care each other..papehal senyum itu mesti..!

sejak kejadian tu..aku nampak lah perubahan our guys..yang sentiasa caring memang meneruskanlah usaha mereka..yang mana mulut cam longkang pada mulanya tu aku perhatikan ada nada berhati hati untuk meluahkan setiap percakapan..thats great!..senang je nak jaga hati perempuan ni..jangan laser ungkapkan benda menyakitkan hati and please laksanakan apa yang korang janjikan..

semua ni kenangan yang terbaik lah..dari sini kita akan lebih mengenali team kita dengan lebih dekat..dia jenis yang macamana, kena cakap macamana..apa apa sajalah yang memerlukan give and take action.. :)

hasil daripada drama ini..maka terbentuklah...

 satu family.. :)

-risau dengan keadaan di port dickson :(-

6 comments:

-NABIL- said...

tensen je mempoker kt umah tmpangan...haha:D

ain farahah said...

hahahhaha....sweet kan guys rakit?????

aisYahzaCk said...

@-NABIL- haha..kesian gak la kat korang.. :)

aisYahzaCk said...

@ain farahah yup sooo sweet..miss them already.. :)

Cik Zuliana. said...

wah...rindu2 eh,hikhik~ apepon...masing2 muka jambu la..takde ganas pon.. :D

aisYahzaCk said...

@Cik Zuliana. hehe..thanx kak zu dropped by.. :)